Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Mastercard VISA Maestro MobilePay

Handelsbetingelser

Sådan handler du hos os

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

https://butikk9.dk/ kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på butik-k9@hotmail.com.

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin: 

  1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen. 

  2. Indtast dine personlige oplysninger. 

  3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde. 

  4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik. 

  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlings siden, og godkend købet.

Betaling 

Butik K9 modtager betaling med MobilePay, Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer. 

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusive moms.

Butik K9 krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Alle webshops skal kræve en fler-faktor godkendelse ved onlinebetaling for køb over kr. 225,- Det kan f.eks. være en kode, som bliver sendt til dig, og hvor du skal acceptere købet på mobilen, som du måske kender det fra Dankort Secured by Nets, MobilePay og 3D-secure- løsninger.

De nye regler betyder, at onlinebetalinger som efter denne dato ikke har en fler-faktor godkendelse kan blive afvist, da transaktionen ikke er lovlig.

Fragt

Butik K9 tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering og vi prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 på hverdage bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter.

Vi leverer med GLS Pakkeshop

Butik K9 sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Du har mulighed for at bestille levering til din hjemmeadresse eller til GLS Pakkeshop. Hvis du bor i nærheden, kan du også bestille afhentning i Butik K9 på Valby Langgade 70.

Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97%. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

Butik K9 kan ikke drages til ansvar for småforsinkelser hos GLS, men i tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Butik K9 naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Butik K9 tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

Vi leverer ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Julepakker og deadline i webshop

I forbindelse med den julehandel kan opstå situationer, hvor GLS leverer til en anden pakkeshop end den bestilte pga. pladsproblemer. Vi håber i den forbindelse på din forståelse. Kontakt os gerne, hvis det volder problemer. Vi pakker og leverer til sidste sekund, men skal du være sikker på at dine juleordrer lander det rigtige sted inden jul, skal vi i år modtage den senest søndag den 20.12.2020.

Fragtpriser

Det koster 39 kr at få leveret din pakke til GLS Pakkeshop. Vi giver fragten på din ordre fra 499 kr. 

Ønsker du levering til din hjemmeadresse koster det 50 kr uanset ordrens størrelse.

Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til butik-k9@hotmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Du kan købe en retur label til din forsendelse HER.

Læs i øvrigt også om vores bytteservice længere nede i denne tekst.

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til:

BUTIK K9

Valby Langgade 70

2500 Valby 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i butikkens åbningstid efter forudgående aftale.

Reklamationsret 

Butik K9 yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. 

 

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Butik K9 indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Butik K9 returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

BUTIK K9

Valby Langgade 70

2500 Valby, Danmark

butik-k9@hotmail.com

Telefon +45 51 15 55 92

CVR 27504663

Bytteservice

Når du handler i vores webshop hos Butik K9 kan du gratis ombytte varen til en anden størrelse, farve eller en helt anden vare.

Vi giver fragten, du skal bare have adgang til en printer, så du kan printe din returlabel ud.

Sådan gør du:

Trin 1

Tjek på webshoppen, om vi har den vare, du gerne vil bytte til. Ønsker du at reservere varen, har du spørgsmål eller er du i tvivl, er du altid velkommen til at skrive på butik-k9@hotmail.com eller ringe på telefon 5115 55 92.

 

Trin 2    

  • Hent din returseddel og returlabel ved at udfylde formularen HER. Husk at angive dit ordrenr. som står på din ordrebekræftigelsen. Følg anvisningerne og download din returseddel og pakkelabel.

  • Print din returseddel ud og skriv hvad du ønsker at bytte til.

  • Læg sedlen i din returpakke.

  • Print din pakkelabel ud, sæt den på returpakken.

  • Aflever pakken i din lokale GLS shop.

 

Så snart vi modtager din forsendelse med returvaren, behandler vi din byttesag og sender vi den nye vare.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Butik K9 har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondance form.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, telefonnr. og mailadresse. 

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi benytter os af Shipmondo og GLS til forsendelser af ordrer i webshoppen, derfor deler vi informationer om web kunders navn, adresse, telefonnr. og mailadresse med dem.

 

Personoplysningerne registreres hos Butik K9 ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Den dataansvarlige på butikk9.dk er Butik K9 ApS.   

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: butik-k9@hotmail.com  

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Connie på telefon 36 43 03 06 eller butik-k9@hotmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 25.03.2020

Standard Fortrydelse Formula

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

BUTIK K9

Valby Langgade 70

2500 Valby, Danmark

butik-k9@hotmail.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

 

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)